מאמרים

W.post_4

מה יוצא לי מזה?

בעשר מילים:
מספרים טובים יותר: הגדלת הרווחיות, שיפור הגמישות וקיצור זמני הספקה.

במאה ושלושים מילים:
כשהתחלתי לעסוק בתחום, לפני כשני עשורים, התגלגל לידי מאמר כלכלי אודות דוחות הרווחיות של תעשיית הרכב בארה"ב לאותה שנה. שלוש יצרניות הרכב הגדולות באותה התקופה, בהיבט היקף המכירות, היו GM, פורד וקרייזלר. טויוטה עמדה אז במקום הרביעי בטווח ניכר מהשלישית. מאידך, השורה הבולטת ביותר מן הדוחות שיקפה את העובדה שרווחיותה של טויוטה הייתה גבוהה מסך רווחי שלוש המובילות גם יחד. לא בכדי.

מחקרים שנערכו בארה"ב בשנים האחרונות במטרה לבחון מה אחוז ההשקעה של ארגון ממוצע במרכיבים המייצרים ערך ללקוח אל מול muda מדברים על יחס של 5% ערך אל מול 95% muda.
טויוטה, הנחשבת לסמן הימני בתחום זה, עברה זה מכבר את רף ה-50% פעילויות המייצרות ערך ללקוח. בהתחשב בעובדה שניתן לתרגם בקלות כל אחד מ-45 האחוזים בהפרש לכסף- לא פלא שטויוטה הנה הארגון הרווחי ביותר בעולם בתחומה.

אתגר לא קטן, אך אפשרי בהחלט.

אנו ב מוכנים אליו.
ואתם?

WordPress Lightbox
דילוג לתוכן